onsdag 16 februari 2011

Ekonomi upg

Hej :)


I två veckor har vi jobbat med en ekonomi upg på so:n.
Vi har jobbat i grupper, jag har jobbat med Emelie Rosen,Jenny Andersson och Joanna Andersson.
Det har gått bra men upg har varit ganska tråkig och onödig...
Man fick en familj, eller egentligen bara namn,ålder och yrke på en eller två människor och deras relationsstatus..
På vår lapp stod det: Karl-Philip, 27 år snickare, sambo och tjänar 13000 innan skatt.... (jag tror att det var innan skatt)
Victoria, 22 år,student,sambo och tjänar 7000 innan skatt... 
Utifrån detta skulle vi skriva ner ALLA kostnader,deras hyra. alla deras utgifter helt enkelt OCH deras inkomst..
Vi skulle alltså göra ett arbete om deras ekonomi, hitta bilder på deras lägenhet,på dom själva och sånna saker. 
Jag blev nöjd med vårt arbete, jag tyckte att det var fint och vi alla har varit med och jobbat på det :)
 



1 kommentar:

  1. Bra att du är nöjd med arbetet även om det inte var roligt.
    Jag hoppas att du har lärt dig lite om familje ekonomi även om du tycker det va onödigt.
    Trevligt lov!

    SvaraRadera