tisdag 12 april 2011

sammanfattning av miljö arbetet

Hejsan :)

Jag känner mig väldigt oaktiv här på min skolblogg.. Eftersom vi är med i en tävling så borde jag blogga lite mer!
Så vi har en chans att vinna!

Förra veckan jobbade vi om miljö.
Vi har sv/so tillsammans med 8B och vi blev uppdelade i massa små grupper med ca fyra-sex elever i varje grupp.
I min grupp ingick jag, Lukas, Emelie, Henrik, Joel och Semin.
Vi satt i ett litet grupprum varje lektion och jobbade med frågorna vi hade fått.
Någon satt med datorn och letade fakta och när personen som letade fakta hittade någonting intressant läste han/hon upp det och så skrev vi ner det tillsammans.
Vi jobbade om geotermisk energi. Det är typ bergvärme.... Man borrar ett hål ner i marken som är ca 50-200 m djupt och den vattenånga som finns i berget tas upp till en värmepump som driver en turbin som driver en generator som gör så att vi får värme och varmvatten i husen :)
Man skulle också göra en modell som hade något med det arbetet man jobbade med att göra. Vi gjorde ett berg med en pump i och en värmepump.
På fredagen hade vi utställning på torget.
Jag blev halvnöjd med vårt arbete. Jag kände att jag inte fick ge 100%.... Det är klart att det hade gått men det.,,,,, nej jag vet inte. Man fick ingen hjälp av lärarna och dom sprang mest runt, det var väldigt rörigt allting..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar